PROJEKT
PROJEKT
Je spolufinancován Evropskou unií.
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky a pro práci s digitálními technologiemi.
PROJEKT
The main focus of this project (number: + 2020-1-CZ01-KA226-VET-094466) is the implementation of VR classrooms focused on Science, Arts, Maths, and English into school lessons.
In the project were participating three schools Kaurialan Lukio based in Hameenlina, Finland, Greater Brighton Metropolitan College based in Brighton, UK, and the coordinating school Upper Secondary School Futurum based in Prague, Czech Republic.
There were 9 participating teachers exchanging their best practices from subjects at each school which are Arts, Maths, English, and Science.
In the first part of the project, we focused on teachers’ skills with this technology. Participating teachers learned how to use VR glasses, how to instruct new users, how to prepare the classroom, and health and safety issues.
In the second part, participating teachers did shadowing jobs in different countries to observe teaching methods, equipment, number of students, and other aspects that will help define topics for their VR lessons. These shadowings also helped teachers to understand different school systems.
After that, we planned the content of the sample project VR lesson. Each teacher prepared at least one lesson plan with three different topics.
There are not many examples of using VR in education. We decided to share our experience through the lesson plans. We set the project manual/textbook, which includes all the lesson plans. We also share the plans online on the website so the project has a greater audience reach. This manual/textbook can help schools to implement Virtual reality technology in education. It can show the teachers the possibilities of this technology in various subjects and support them in starting the process.
In the last part, participating teachers demonstrated the VR lessons. At each school, lessons were focused on one subject. Focus groups were composed of 15-20 pupils from the local school and 10 international students from partner schools.
For more informations visit the webpage of the project
https://sites.google.com/gbmc.ac.uk/european-vr-classroom/home?authuser=0
For downoloading the teachers manual click here
PROJEKT
Je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu CZ.02.02.XX/00/22_003/0002502 je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků školy a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Projekt je realizován v období 1.9.2022 – 31.8.2024.
Informace k projektu: zde
PROJEKT
Je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0002034 je Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti prostřednictvím aktivit personální podpora, projektová výuka, DVPP a stáže pedagogů v zemích EU.
Prezentace pedagogů o stážích:
09. 2022 – Kežmarok (SVK) – Donátová
09. 2022 – Kežmarok (SVK) – Schlichtsová
11. 2022 – Randers (DÁN) – Florián
11. 2022 – Randers (DÁN) – Stejskalová
02. 2023 – Nova School Medina (ŠPA) – Hanták
02. 2023 – Nova School Medina (ŠPA) – Samková
03. 2023 – Benalmádena IC (ŠPA) – Hasalová
03. 2023 – Benalmádena IC (ŠPA) – Krajcsovicsová
PROJEKT
Je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt CZ.07.4.68/0.0/0.0/18_066/0001606 je zaměřen na začleňování a podporu žáků s odlišným mateřským jazykem.
PROJEKT
Od 1.10.2019 do 30.9.2021 byla Střední pedagogická škola Futurum, s.r.o. realizátorem projektu „Šablony II.“
Celková výše podpory činí 918 570 Kč.
PROJEKT
Od 1.9.2018 do 30.6.2021 byla Střední pedagogická škola Futurum, s.r.o. realizátorem projektu „Společně si rozumíme SPSF“ s registračním číslem CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_045/0001291, který je spolufinancován Evropskou unií. Projekt je zaměřen na zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti. Celková výše podpory činí 639 881 Kč.
PROJEKT
Podpora vzdělávání na SPGŠ Futurum.
Od 1. 10.2017 do 30.9.2019 proběhl projekt OPPA financovaný v rámci Operačního programu Praha – Adaptabilita: Rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti na Střední pedagogické škole Futurum pod záštitou Evropského sociálního fondu, Prahy a EU – Investujeme do vaší budoucnosti.
PROJEKT
Rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti
na SPGŠ Futurum.
V letech 2013–2015 proběhl projekt OPPA financovaný v rámci Operačního programu Praha – Adaptabilita: Rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti na Střední pedagogické škole Futurum pod záštitou Evropského sociálního fondu, Prahy a EU – Investujeme do vaší budoucnosti.
PROJEKT
Od roku 2010 jsme spolupracovali se školou Kompakt – Schule mit Zukunft v německém Zwickau, která má společné zaměření a oblast působení. V letech 2012–2014 proběhl společný projekt „Divadlo spojuje“, ve kterém žáci obou škol vytvořili loutkové divadelní představení pro děti. Projekt byl financován z Programu celoživotního učení – Partnerství škol Comenius a navázal na úspěšný projekt v letech 2010–2012.
S radostí Vám sdílíme výsledky našeho několika letého projektu programu Erasmus+ s názvem Connecting European school through VR classroom. Veškeré informace o projektu a výstupy z něj naleznete na webové stránce https://sites.google.com/…/european-vr-classroom/home…
Zde pouze krátké shrnutí celého projektu:
Střední pedagogická škola Futurum s.r.o. zaštitovala tento projekt, do kterého byly zapojeny další dvě mezinárodní školy a to sice britská škola Brighton Metropolitan College a finská škola Kaurialan lukio. V rámci projektu se propojili učitelé z jednotlivých škol, kteří se zabývali zapojením technologie virtuální brýlí do běžné výuky. Projekt byl zaměřen na vybrané předměty – matematiku, anglický jazyk, výtvarnou výchovu a biologii. V první části se setkávali pouze zapojení učitelé, kdy absolvovali školení VR technologií a náslechy v jednotlivých školách. V druhé části tvořili vlastní tematicky zaměřené VR lekce. V poslední části byly tyto lekce realizovány na školách.
V listopadu roku 2022, 10 žáků z Futura podívalo na finskou školu, kde si vyzkoušeli VR hodiny pokročilé matematiky na místním přírodovědném gymnáziu Kaurialan lukio. Kromě virtuální reality byla na programu také augmentovaná realita a možnosti jejího využití. V lednu vyjelo do Velké británie 5 finských a 5 českých studentů na školu škole Greater Brighton Metropolitan College. Během týdne zde demonstrovaly učitelky z jednotlivých škol bloky výtvarné výchovy za využití virtuální reality. Poslední setkání žáků ze zapojených škol proběhlo v dubnu 2023 na Futurum. Hodiny virtuální reality byly zaměřené na výuku biologie. Přijelo 6 britských a 6 finských studentů a spolu s nimi se do programu zapojili žáci z Futura.
Závěrečná evaluace projektu proběhla v červnu 2023, kdy se setkali účastníci projektu. V rámci této spolupráce vzniknul užitečný dokument a to sice učitelský manuál, který lze využít jako pomoc při implementaci VR technologie do běžné výuky. V tomto manuálu naleznete plány jednotlivých VR lekcí, které vytvořili účastníci projektu.
Zapojení VR technologií do výuky je něco nového ve světě vzdělávání, a tak jsme na začátcích této ještě dlouhé cesty, která by mimo jiné měla pomoci žáky připravit na budoucí pracovní trh.
Více informací o jednotlivých částech projektu Vám bude sdílet v dalších příspěvcích.
We are happy to share with you the results of our several-year project of the Erasmus+ program called Connecting European School through VR Classroom. All information about the project and its outputs can be found on the website Connecting European schools through VR classrooms https://sites.google.com/gbmc.ac.uk/european-vr-classroom/home?authuser=0
Here is just a summary of the whole project:
Upper secondary school Futurum s.r.o. was garant of this project. Two other international schools were involved, namely the British school Brighton Metropolitan College and the Finnish school Kaurialan Lukio. Teachers involved in the project tried to find a solution for the integration of virtual glasses technology into regular classes. The project was focused on a few subjects – Math, English, Arts, and Biology. In the first part met involved teachers and had VR workshop technology training and then did job shadowing in selected schools. In the second part, teachers picked a curriculum and created their own VR lessons. In the last part, these lessons – VR classrooms were implemented in schools.
In November 2022, 10 pupils from Futurum visited a Finnish school where they tried VR lessons of advanced mathematics at the local Upper secondary school Kaurialan lukio. In addition to virtual reality, they also tried out augmented reality and the possibilities of its usage. In January 2023, 5 Finnish and 5 Czech students went to Great Britain for a VR Arts classroom at Greater Brighton Metropolitan College. During the week, teachers from individual schools demonstrated blocks of art education with using virtual reality. In April 2023, the last meeting of pupils from the participating schools took place at Futurum. The virtual reality classrooms were focused on Biology. 6 British and 6 Finnish students arrived, and students from Futurum joined the program as well.
The final evaluation of the project took place in June 2023, when the project participants met. As part of this cooperation, was created a useful document – a teacher’s manual, which can be used an help with the implementation of VR technology into regular classes. In this manual, you can find out plans for individual VR lessons created by project participants.
The implementation of VR technologies in education is something new. We are at the beginning of this long journey, which, among other things, should help prepare students for the future life.
uŽITEČNÉ ODKAZY
dokumenty & informace
Na této webové stránce používáme soubory cookies a podobné technologie (společně též „cookies“). Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Více informacíV případě, že chcete naši webovou stránku užívat pouze s nezbytnými technickými cookies, klikněte níže na tlačítko „Pouze nezbytné cookies“.Pokud souhlasíte s použitím všech cookies (technických, analytických i reklamních), klikněte níže na tlačítko „Souhlasím se vším“. Jestliže chcete přijmout, respektive odmítnout, pouze některé cookies dle kategorií, klikněte níže na tlačítko „Podrobné nastavení“. Provedené nastavení cookies můžete kdykoliv změnit.
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek, proto je není možné vypnout. Váš prohlížeč můžete nastavit tak, aby tyto soubory cookies blokoval. Upozorňujeme vás, že v takovém případě některé části webových stránek nebudou fungovat.
Podrobné informace o jednotlivých cookies a jejich účelu jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Služba | Zpracovatel | Označení cookies | |
---|---|---|---|
Dynamic Cookies Bar | dcb_dsv, dcb_config | Aktivní | |
Google reCaptcha | Google LLC - 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States | _GRECAPTCHA | Aktivní |
Google Tag Manager | Google LLC - 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States | cookiePreferences | Aktivní |
Tyto soubory cookies umožňují zobrazovat reklamu na základě Vašich preferencí. Využíváme je zejména proto, abychom vytvořili profil vašich zájmů a mohli se vám zobrazovat relevantní reklamy. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Podrobné informace o jednotlivých cookies a jejich účelu jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Služba | Zpracovatel | Označení cookies | |
---|---|---|---|
Meta pixel | Meta Platforms, Inc. - Hacker Way, Menlo Park, California, United States | _fbp, tr, s, fr, oo, js_ver, rc, campaign_click_url | Neaktivní Aktivní |
Co si o futuru myslí naši absolventi
Střední škola mu poskytla spoustu zážitků a momentů, na které doposud s úsměvem vzpomíná a za nic by je neměnil. V paměti má nejvíce utkvělé vzpomínky na předmět dramatické výchovy a na veškeré výstupy s ní spojené, které mu otevřely cestu v překonávání sebe sama a boji s nervozitou. Způsob výuky a sympatické prostředí na škole mu otevřelo oči, co se vzdělávání týká.
Shledává velký smysl v oboru pedagogiky a jejímu vlivu na jedince.
Již od mala věděla, že se chce v budoucnu věnovat práci s dětmi. Na svá studentská léta na FUTURU vzpomíná s láskou. Nejvíce na sportovní kurzy a na čas strávený se svými spolužáky, se kterými se schází dodnes. Aktivně vypomáhá s propagací školy a na adaptačních kurzech, tudíž ji občas můžete potkat na chodbách naší školy.
Studuje Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, výtvarnou výchovu a pedagogiku. Po dokončení studia by chtěla být učitelkou na střední škole.