Vstup do informačního
systému školy
Suplování denního studia je tvořeno podle aktuální situace a může být i několikrát upraveno.
Rodiče i žáci mají rozdílné přihlašovací údaje. V případě zapomenutí kontaktujte třídního učitele nebo garanta IT pana učitele Karla Dindu.
Harmonogram školního
roku 2023/2024
ZÁŘÍ
ŘÍJEN
LISTOPAD
PROSINEC
LEDEN
ÚNOR
BŘEZEN
DUBEN
KVĚTEN
ČERVEN
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
01. 09. 2023
Ústní část SČ a profilové MZ denního studia (4. A PMP, 4.L) a ústní část profilové MZ dálkového studia (2.D, 2. E)
04.-08. 09. 2023
Adaptační kurz pro 1. ročník denního studia oboru PMP (1.A)
06. 09. 2023
Třídní schůzky prvních a druhých ročníků ročníků oborů PL a AL
11.-15. 09. 2023
Adaptační kurz pro 1. ročníky denního studia oboru AL (1.AL, 1.BL)
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
02 .- 05. 04.2024 - bude upřesněno
Praktická maturitní zkouška z esteticko-výchovných předmětů PMP (DVm, Hvm, VVm a Tvm)
23. 04. 2024
Uzavření klasifikace za 3. čtvrtletí
23. 04. 2024
Uzavření pololetní klasifikace maturitních ročníků za druhé pololetí
04. 2024 bude upřesněno
Písemná maturitní zkouška ČJ
04. 2024 bude upřesněno
Písemná maturitní zkouška cizí jazyk
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
Datum
NÁZEV UDÁLOSTI
INFORMACE
20. 06. 2024
Uzavření klasifikace 2. pololetí pro denní studium
Školní poradenské pracoviště na SPGŠ Futurum poskytuje komplexní poradenskou službu žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. Řídí se vyhláškou o poskytování těchto služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (Vyhláška č. 72/2005 Sb., novelizovaná vyhláškou č. 116/2011 Sb. a vyhláškou č.197/2017 Sb.).
Naším cílem je spoluvytvářet přátelskou atmosféru na naší škole, vést k úctě k člověku, k toleranci odlišností, rádi pomůžeme řešit problémové situace tak, aby se u nás dobře studovalo a pracovalo. Díky individuálnímu přístupu také bez problémů integrujeme žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. V oblasti prevence sociálně patologických jevů jsme zpracovali Minimální preventivní program s bohatou nabídkou workshopů, interaktivních přednášek a zájmových aktivit.
Na koho se můžete obrátit?
Mgr. Jaroslava Apeltauerová
Výchovný poradce
Kontakt:
jaroslava.apeltauerova@spgsfuturum.cz
Konzultace: Po předchozí domluvě
Bc. Kateřina Apeltauerová
Školní psycholožka
Kontakt:
katerina.apeltauerova@spgsfuturum.cz
Konzultace: Po předchozí domluvě
Mgr. Kateřina Hasalová
Školní metodik prevence
Kontakt:
katerina.hasalova@spgsfuturum.cz
Konzultace: Po předchozí domluvě
Činnost členů ŠPP je vázána zákonnými normami a profesním etickým kodexem. Samozřejmostí je váš souhlas s působením a zachování diskrétnosti.
Zde zjistíte, na co se můžete těšit. Dobrou chuť.
Objednávání obědů online (je třeba se zaregistrovat u vedoucí školní jídelny, naše jídelna má číslo 0992)
Odhlašování obědů:tel. 274 016 534 nebo E-mailem sj@hornomep.cz
DENNÍ STUDIUM – obor Předškolní a mimoškolní pedagogika:
Studenti mají povinné tyto sportovní kurzy:- Plavecký (1. ročník),
- Bruslařský (1. až 4. ročník),
- Lyžařský (2. ročník),
- Turistický (3. ročník),
- První pomoci (3. ročník)
DENNÍ STUDIUM – obory Pedagogické lyceum / Akademické lyceum:
Studenti mají povinné tyto sportovní kurzy:- Plavecký (1. ročník)
- První pomoci (3. ročník)
- Bruslařský kurz (doporučený 1. až 4. ročník)
- Lyžařský (doporučený 2. ročník)
- Turistický kurz (doporučený 3. ročník)
DÁLKOVÉ STUDIUM – obor Předškolní a mimoškolní pedagogika:
Studenti mají povinné tyto sportovní kurzy:- Turistický (1. ročník),
- Plavecký (1. ročník),
- Bruslařský (1. ročník),
- Lyžařský (1. ročník),
- První pomoci (1. ročník)
Studenti si mohou dále vybrat z nabídky volitelných sportovních akcí – informace k těmto akcím budou průběžně zasílány přes Teamsy a Bakaláře. Bližší informace ke každému z kurzů budou postupně zveřejňovány a zasílány v propozicích v Teamsech a Bakalářích. Záležitosti týkající se kurzů, prosíme, řešte s vedoucím, Matyášem Pokorným, primárně přes Teamsy (studenti) či Bakaláře (rodiče), případně email: matyas.pokorny@spgsfuturum.cz, či naléhavě mobil 602 416 290.
Termíny maturitních zkoušek:
Didaktické testy společné části MZ:
2.-5.5.2023
Praktické zkoušky esteticko-výchovné předměty:
5.4.2023 PMP
21.4. 2023 PL
Odevzdání praktických prací – díla a portfolia z předmětů SVV, VVS, DVS, SDV do středy 29.3.2023
Písemné zkoušky vázané na společnou část MZ:
24.4.2023 Slohy ČJ
26.4.2023 Slohy AJ / NJ
Praktické maturitní výstupy v MŠ pro obor PMP formy denního studia:
11., 12., 13., 14., 17.,18.,19.,20.4., 21.4. 2023
Profilové zkoušky:
16.-19.5.2023 PL
22.-26.5.2023 PMP
29.-2.6.2023 PMP dálkové
Odevzdání písemných maturitních prací pro obor PL:
14.4.2023
Obor: Předškolní a mimoškolní pedagogika – denní forma studia
Společná (státní) část maturitní zkoušky:
- Český jazyk a literatura – didaktický test
- Anglický jazyk nebo Matematika – didaktický test (žáci volí jeden z předmětů)
Profilová část maturitní zkoušky
1. Český jazyk a literatura – písemná práce + ústní zkouška
2. Anglický jazyk – písemná práce + ústní zkouška (pokud si žák zvolí ve společné části Anglický jazyk)
3. Pedagogika a psychologie – ústní zkouška
4. Povinně volitelný předmět: Volba jednoho z níže uvedeného předmětu
Kombinovaná forma: praktická zkouška s obhajobou práce před maturitní komisí + ústní zkouška
- Hudební výchova s metodikou – obsah a kritéria hodnocení
- Výtvarná výchova s metodikou – obsah a kritéria hodnocení
- Tělesná výchova s metodikou – obsah a kritéria hodnocení
- Dramatická výchova s metodikou – obsah a kritéria hodnocení
5. Praktická maturitní zkouška – obsah a kritéria hodnocení
Žák si může zvolit nejvýše 2 nepovinné zkoušky z předmětů:
V profilové části MZ:
- Biologie a ekologie
- Matematika
- Dějepis
- Další metodika esteticko-výchovného předmětu, který si žák nezvolil v povinné části – VV, TV, HV, DV
Ve společné části MZ předměty, které nebyly zvoleny :
- Matematika
- Matematiku rozšiřující
- Anglický jazyk
Obor: Pedagogické lyceum – denní forma studia
Společná (státní) část maturitní zkoušky:
- Český jazyk a literatura – didaktický test
- Anglický jazyk, Německý jazyk nebo Matematika – didaktický test (žáci volí jeden z předmětů)
Profilová část maturitní zkoušky:
1. Český jazyk a literatura – písemná práce + ústní zkouška
2. Anglický nebo německý jazyk – písemná práce + ústní zkouška (pokud si žák zvolí ve společné části Anglický/Německý jazyk)
3. Pedagogika nebo psychologie – ústní zkouška
4. Povinně volitelný předmět:: Volba jednoho z níže uvedeného předmětu dle zvolené specializace:
- Výtvarná výchova – specializace – kombinovaná forma : praktická zkouška s obhajobou práce před maturitní komisí + ústní zkouška – obsah a kritéria hodnocení
- Dramatická výchova – specializace – kombinovaná forma : praktická zkouška s obhajobou práce před maturitní komisí + ústní zkouška – obsah a kritéria hodnocení
- Humanitní studia – ústní zkouška
5. Obhajoba maturitní práce
Žák si může zvolit nejvýše 2 nepovinné zkoušky z předmětů:
V profilové části MZ:
- Biologie a ekologie
- Matematika
- Dějepis
- ZSV
- Informatika
- Pedagogika nebo Psychologie (zkoušku, kterou nezvolil jako povinnou)
Ze společné části MZ nejvýše 2 předměty, které nebyly zvoleny:
- Matematika
- Matematiku rozšiřující
- Anglický/Německý jazyk
Obor Předškolní a mimoškolní pedagogika – dálková forma studia
Profilová část maturitní zkoušky
- Pedagogika a psychologie – ústní zkouška před maturitní komisí
- Výtvarné/tělesné/dramatické/hudební výchovy s metodikou– ústní zkouška před maturitní komisí
- Praktická maturitní zkouška – požadavky a kritéria hodnocení
Žák může volit ještě nepovinnou zkoušku z předmětu:
- Tělesnou výchovu s metodikou (zkoušku, kterou nezvolil jako povinnou)
- Výtvarnou výchovu s metodikou (zkoušku, kterou nezvolil jako povinnou)
- Hudební výchovu s metodikou (zkoušku, kterou nezvolil jako povinnou)
- Dramatickou výchovu s metodikou (zkoušku, kterou nezvolil jako povinnou)
Pokyny pro tvorbu maturitní práce
Obsah
Co je maturitní práce
Volba tématu
Zpracování maturitní práce
Doporučený postup
Členění a formální úprava práce
Úprava textu
Příprava a průběh obhajoby
Klasifikace maturitních prací
Klasifikace obhajoby maturitní práce
Maturitní práce s obhajobou je součástí maturitní zkoušky studijního oboru pedagogické lyceum. Maturitní práce je odborná studie, kterou žák píše v průběhu 3. a 4. ročníku.
Maturitní prací má žák prokázat schopnost tvůrčího zpracování daného tématu na odpovídající obsahové a metodologické úrovni.
V zásadě lze rozlišit tři možné základní typy prací:
- práce převážně teoretické, monografické povahy
- práce zaměřené historicky či historicko-komparativně
- práce empirické, teoreticko-výzkumné.
Typy maturitních prací se mohou kombinovat.
Téma maturitní práce volí žák z předmětů, které má předepsány ve studijním plánu 3. ročníku. Témata nabízí učitelé školy; nejvíce dva z každého předmětu. Škola však podporuje samostatnou volbu tématu, zvláště má-li žák k řešení zvolené tematiky odborné předpoklady a vhodné podmínky (přístup na potřebná pracoviště, možnost studia těžko dostupných materiálů apod.).
Pokud se žák rozhodne pro vlastní téma, sepíše stručnou anotaci zamýšlené práce, kterou předloží k posouzení vyučujícímu, který práci povede. Na základě rozhodnutí vyučujícího je potom téma maturitní práce přijato nebo odmítnuto. V případě odmítnutí má žák možnost svůj návrh přepracovat a znovu předložit vyučujícímu k posouzení. Pokud bude téma opět odmítnuto, žák nadále vybírá téma z nabídky vyučujících školy.
Při volbě tématu by měl žák zvážit, zda preferuje práci orientovanou na řešení obecně teoretických problémů oboru, či práci, která bude řešit naléhavý problém praxe, i to, zda hodlá prohloubit téma již dříve studované, či zpracuje téma nové.
Volba tématu je vážné rozhodnutí, které má být uvážené a odpovědné. Proto by volba tématu neměla být unáhlená, neměla by vyvěrat ze zájmu o úzký úsek praxe či z aktuální atraktivnosti zvolené problematiky, tím méně pak ze snahy po snadném zpracování.
Zvolené téma by mělo být vymezené obsahově i svým rozsahem. Je vhodné soustředit se na jeden problém a zpracovat ho analyticky a nezůstat na úrovni pouhého popisu.
Volbu tématu je vhodné konzultovat s pedagogy podle jejich odborného zaměření.
Po výběru tématu maturitní práce se žák seznámí s knižní a časopiseckou literaturou, a dalšími prameny či zdroji, např. webovými stránkami, které se vztahující k tématu. Je vhodné, aby si pořídil databázi se všemi potřebnými údaji. Uvedené zdroje uvede řazeny abecedně, podle počáteční hlásky příjmení autora. Bibliografický záznam je třeba vypracovat s využitím státní normy o bibliografických citacích ISO 690 : 1996 (normy pro uvedení bibliografických záznamů):
– Tištěné monografické publikace
- Odkaz na publikaci, např.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1. - Odkaz na část publikace, např.
Akademický slovník cizích slov. I. díl, A-K. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0523-4. - Odkaz na příspěvek v monografické publikaci, např.
KINSKÝ, F. Budoucnost Evropy. In Evropská dimenze ve vzdělávání a v přípravě učitelů. Praha : PedF UK, 1996, s. 58-69. ISBN 80-86039-07-2. - Odkaz na příspěvek v tištěném sborníku, např.
HORÁK, F. Pojem bohemikum. In Česká bibliografie : sborník příspěvků a materiálů. Sv. 1. Praha : Národní knihovna : SPN, 1959, s. 9-18.
– Tištěné seriálové publikace (časopisy, noviny, edice aj.)
- PELIKÁN, J. Některé problémy působení školního prostředí na sebereflexi žáků. Pedagogika, 1995, roč. 45, č. 3, s. 210. ISSN 3330-3815.
– Elektronické publikace (u webových stránek žák uvede nejkratší možnou cestu k zobrazení textu či obrazového materiálu podle normy)
- PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V. Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách : Zpráva o výsledcích mezinárodního výzkumu. Praha : TIMSS, ÚIV. 2001 [cit. 2007-10-02]. Dostupná z www: <http://www.uiv.cz/clanek/43/214>.
Bibliografické záznamy je možné vytvořit také pomocí generátoru citací
Při studiu odborných pramenů a literatury je vhodné si od počátku pořizovat přesné výpisky, záznamy a doslovné citace, pokud je žák hodlá použít (i se stránkou příslušného pramenu). Studium odborné literatury má přinést co nejzevrubnější informace o tom, jak je sledovaná tématika již zpracovaná u nás případně i v zahraničí, z jakých hledisek. Toto studium literatury zpřesňuje problematiku a je případně i podkladem k vypracování teoretických částí či teoretických východisek. Při psaní maturitní práce je třeba využít několika různorodých pramenů.
Žák pracuje samostatně a při zpracování práce se pravidelně konzultuje postup práce s vedoucím práce. Na konzultace žák přichází s připravenými a promyšlenými otázkami a problémy a bere v úvahu podněty a připomínky vedoucího práce. Během 3. i 4. ročníku je žák povinen dostavit se nejméně ke třem povinným konzultacím s vedoucím práce nebo jiným konzultantem (tedy dohromady nejméně 6 konzultací).
Konečnou podobu maturitní práce ve 4. ročníku, nejméně tři týdny před oficiálním termínem odevzdání práce k závěrečnému přehlédnutí textu vedoucímu práce).
Na podkladě studia literatury, pramenů a dokumentů a po případném provedení výzkumu promyslí žák strukturu své práce a rozčlení ji do jednotlivých kapitol, jejichž názvy může zpřesnit. Pro vypracování textu je důležité si sestavit i podrobnější osnovu. Pomáhá lépe organizovat práci, utřídit fakta, logicky rozvíjet myšlenky. Osnova nedovoluje opomenout podstatné části a opakovat již uvedené partie. Chrání před odbočováním od tématu k otázkám, které s prací přímo nesouvisejí.
Má-li žák vypracovanou osnovu, začíná psát koncept, který bude prezentovat během 3. ročníku v rámci vyučovacího předmětu, v němž práci píše v určeném termínu. Nemusí začínat prvním bodem osnovy, ale úsekem, který má nejvíce pokryt materiálem a který je pro něho nejsnadnější. Nedoporučuje se začínat úvodem, pisatel se pak snaží dát do úvodu vše, co o problému ví a tím se úvod stane velmi obsáhlý a mnohomluvný.
Úvod má být vzhledem k jeho poslání stručný. Má v něm být zdůvodněna volba tématu, charakterizována základní literatura, formulován cíl a metody práce. Úvod by měl obsahovat i informaci o struktuře práce.
Jednotlivé kapitoly by měly být vhodně nazvány. Mohou být rozčleněny na podkapitoly pouhým nadpisem (nebo číslováním dle desetinného systému). Vnitřní třídění je součástí i obsahu práce.
Při uvážlivém používání citací v textu, které dokreslují (a nikoli nahrazují) text, je třeba vždy přesně uvést literární zdroj (včetně příslušné stránky citovaného díla). Citace musí být doslovná a označená uvozovkami, způsob citování upravuje norma ČSN, která vylučuje vlastní kreativitu v zacházení s citáty (vkládání teček tam, kam nepatří apod.). Při citování se necitují „učebnicové“ a „slovníkové“ poznatky a banality.
Pokud jsou v maturitní práci uváděny myšlenky, teoretické přístupy, koncepce, definice a závěry různých autorů formou vlastní stylizace (tzv. parafráze), je i zde nutné odkázat na příslušné dílo (citace se uvede slovem viz. podle nebo srov. = srovnej). Při používání cizích myšlenek a citátů je nezbytné nalézt vhodnou míru. Je zcela nemístné, když text neobsahuje žádná vlastní stanoviska žáka a poznatky a je jen jakýmsi spojovacím můstkem myšlenek jiných autorů. Tím vzniká dojem, že autor nepracoval samostatně a že není schopen vlastního přístupu k dané problematice.
Eticky je zcela nepřípustné opsat cizí dílo bez uvedení pramenů – toto porušení vědecké etiky vede k následné deklasifikaci v daném předmětu
Při zpracování jednotlivých kapitol je vhodné vždy na závěr každé kapitoly shrnout nejdůležitější myšlenky. Závěr je celkové zakončení maturitní práce. Může obsahovat rekapitulaci dílčích výsledků (shrnutí), postupy, které se osvědčily, a výsledky, jichž bylo dosaženo. Závěr má být více zobecňující, může poukázat na možnost praktického využití získaných poznatků i na potřebu dalšího bádání v daném oboru, další směřování žáka v této oblasti.
Do příloh je možné zařadit takový materiál, který je důležitý pro pochopení celé práce, jehož uvedení v textu by však čtenáře rušilo. Jde např. o kontingenční tabulky, o pomocné tabulky, dílčí grafy, ukázky zpracování materiálu a mohou sem být zařazovány i kasuistiky či ukázky jejich zpracování, texty použitých dotazníků, osnovy rozhovorů, modifikace použitých testových technik, fotografický materiál (dětské kresby, slohové úkoly apod.), fotokopie archiválií apod. Přílohy musí být řádně okomentovány.
Práci zakončuje abecedně řazený seznam použitých pramenů a literatury, sestavený podle bibliografických pravidel. Součástí práce je i obsah (soupis kapitol a podkapitol) s uvedením příslušných stránek. Lze ho zařadit na začátek nebo na závěr práce.
Práci je vhodné psát jednoduchým, výstižným slohem, formulovat jasně a přesně. Text je třeba členit do odstavců, není vhodné používat zbytečně cizí slova. Stěžejní pojmy tématu je třeba definovat, užívanou terminologii zdůvodnit a vysvětlit.
Členění a formální úprava práce
Úvodní listy:
- titulní list – příklady vzhledu – uveden na samostatném listu
- prohlášení autora – o samostatném vypracování práce a o tom, že práce byla vypracována s využitím pramenů a literatury uvedené v seznamu, stvrzené vlastnoručním podpisem autora – viz příloha,
- obsah – úplný s uvedením čísel stran a včetně příloh
Vlastní práce:
- úvod – autor formuluje východiska, cíle práce, naznačuje obsah a rozsah řešeného problému, stručně hodnotí dosavadní odbornou literaturu k danému tématu a charakterizuje zvolený postup a metodu řešení.
- hlavní část– autor podrobně charakterizuje sledovanou problematiku, uvádí postup a výsledky vlastního pozorování či výzkumu analyzuje a hodnotí. Postupuje v souladu s jednotlivými body práce. Uvádí také vlastní zkušenosti a navrhuje řešení problémů.
- závěr – autor shrnuje získané poznatky, navrhuje další možné postupy nebo řešení, sebekriticky srovnává záměr a dosažené výsledky.Naznačuje možnosti praktického vyústění práce.
- poznámky a odkazy – pokud nejsou uváděny pod čarou na příslušné straně textu nebo za jednotlivými kapitolami
- seznam použité literatury a zdrojů informací – v seznamu neuvádět díla, která nejsou použita nebo nesouvisí s tématem. Citace se uvádějí v souladu s platnými normami. Musí poskytnout dostatek údajů, aby mohl kdokoliv dohledat dokument, z kterého autor čerpal.
- seznam příloh – tabulky, grafy, fotodokumentace aj. – přílohy se označují velkými písmeny abecedy a názvem
- přílohy
Práce musí být dobře čitelná, bez překlepů, psaná po jedné straně bílého papíru formátu A4. Text je oboustranně zarovnán. Píše se v normalizované úpravě přizpůsobené pro písemné texty zpracované textovým editorem – 30 řádků na stránku, 60-85 úhozů na řádek, včetně mezer, řádkování 1,5, velikost písma 12, typ písma Arial nebo Times New Roman.
Přibližný rozsah vlastního textu maturitní práce (bez úvodního listu, poznámek, příloh apod.) je ve třetím ročníku 10-15 stran, ve čtvrtém ročníku 20-22 stran. Listy čistopisu se číslují v patě stránky uprostřed nebo vpravo. Úvodní listy se nečíslují, ale do obsahu se uvádějí a započítávají.
Pro okraje stran se dodržují tyto vzdálenosti:
- od horního okraje 30 mm, od levého okraje 30 mm, od pravého okraje 25 mm a od dolního okraje 25mm.
- počátky odstavců jsou od okraje vzdáleny 5 úhozů (odstavení odstavce – 1 tabulátor).
- pod nadpisy kapitol se vynechává jeden řádek.
- za posledním řádkem podkapitoly se vynechají 2-3 prázdné řádky.
- názvy kapitol se označují arabskými číslicemi. Mezi číslice podkapitol se vkládá tečka.
Jazyková stránka práce musí odpovídat současné jazykové formě. Hrubé pravopisné, gramatické nebo stylistické chyby snižují úroveň práce bez ohledu na její věcný obsah a mohou být důvodem k přepracování práce. Autor práce je zodpovědný za chyby vzniklé přepisem, překlepy je nutné pečlivě opravit
Ve školním roce 2022/2023 se práce zasílá e-mailem ve formátu pdf vedoucímu práce a zástupkyni ředitelky školy do 14. dubna 2023. Prohlášení autora bude vlastnoručně podepsáno žáky v den obhajoby jejich maturitní práce..
Maturitní práci odevzdává autor v termínech stanovených školou. Termín odevzdání je nutno bezpodmínečně dodržet.
Práci posuzuje vedoucí práce a oponent. Součástí posudku je návrh na klasifikaci. Posudky obdrží žák nejpozději 14 dní před konáním obhajoby.
Obhajoba práce se koná před komisí, složené z předsedy komise, vedoucího práce a třídního učitele a je veřejná. Na jejím počátku je uděleno vstupní slovo autorovi, který stručně charakterizuje téma maturitní práce, důvod jeho zvolení, cíle práce a jejich splnění, komentuje průběh práce a vyjádří své stanovisko k dosaženým výsledkům. Vstupní slovo má být stručné a výstižné. V následující diskuzi autor reaguje na otázky a připomínky členů komise i na dotazy ostatních přítomných. Klasifikace maturitní práce je součástí klasifikace maturitní zkoušky. O klasifikaci rozhodne komise v neveřejném jednání. Pokud v souladu s § 15 odst. 7 vyhlášky č. 177/2009 Sb. žák maturitní práci pro vážné důvody neodevzdá ve stanoveném termínu, omluví se písemně řediteli školy nejpozději v den stanovený pro odevzdání maturitní práce. Uzná-li ředitel školy omluvu žáka, určí žákovi náhradní termín pro odevzdání maturitní práce. Pokud žák maturitní práci neodevzdá v termínu bez písemné omluvy s uvedením vážných důvodů nebo pokud mu omluva nebyla uznána, posuzuje se, jako by danou zkoušku vykonal neúspěšně.
Maturitní práce bude hodnocena ze dvou základních hledisek – formální a obsahové.
Oblast formální je zaměřena na vytváření vhodných návyků žáků při zpracovávání textů, dodržování daných a závazných pravidel, včetně státní normy pro uvádění použitých zdrojů a literatury.
- formální část – hodnoceno bude splnění následujících zásad:
- práce bude obsahovat: titulní list, obsah, prohlášení s vlastnoručním podpisem, úvod a závěr, použitou literaturu a zdroje, včetně webových stránek (i zdroje obrázků a grafů),
- práce bude stránkována, psána spisovným jazykem, budou uvedeny citace, text bude formátován podle pokynů a celkový rozsah bude nejméně 20 stran čistopisu
- obsahová část – hodnoceno bude splnění následujících zásad:
- samostatnost zpracování, nový pohled na zpracovávané téma, nové poznatky a závěry práce
- celková úroveň a koncepce práce; obsahovou úroveň posuzuje vedoucí práce
Vedoucí i oponenti vypracují posudky (resp. Hodnocení vedoucího maturitní práce a Hodnocení oponenta maturitní práce) a odevzdají je vedení školy v daném termínu jak v písemné, tak i elektronické podobě.
Klasifikace obhajoby maturitní práce
Obhajoby maturitních prací proběhnou v termínu určeném vedením školy. Žáci se mohou seznámit s posudky svých prací 14 dní před termínem obhajoby.
Obhajoba maturitní práce má celkový rozsah 15 minut a zahrnuje tyto složky:
- žák krátce představí práci, pohovoří o obsahu, jednotlivých částech, zvolených metodách a postupech práce, objasní cíle práce, svůj pohled na zpracovanou problematiku, přínos práce, apod.; žák může využít prezentaci v Microsoft PowerPoint – cca 5 minut
- vedoucí maturitní práce přednese své vyjádření, přečtou se podstatné body posudku oponenta a žák zodpoví položené doplňující otázky – cca 10 minut
- komise zhodnotí spisovné a souvislé vyjadřování žáka, schopnost reagování na dotazy a připomínky, způsob argumentace a odůvodňování závěrů práce – neveřejné jednání komise – cca 5 minut.
Hodnotící komise se skládá ze stálých členů, což je předseda komise, třídní učitel, dále pak v komisi zasedá příslušný vedoucí maturitní práce.
Komise v tomto složení rozhoduje o známce z obhajoby práce. O konečné klasifikaci maturitní práce rozhoduje hodnotící komise hlasováním, ve složení předseda, třídní učitel a vedoucí práce. V případě nerozhodnosti klasifikace určí celkovou klasifikaci předseda hodnotící komise.
V celkové klasifikaci maturitní práce bude zohledněn návrh klasifikace vedoucího práce a oponenta; dále pak známka z obhajoby, o které rozhoduje hodnotící komise ihned po proběhlé obhajobě. S klasifikací maturitní práce bude žák seznámen bezprostředně po příslušném bloku obhajob (po dopolední nebo odpolední části obhajob).
- výsledná známka zahrnuje:
- návrh známky vedoucího práce
- návrh známky oponenta
- obhajobu
- o průběhu klasifikace všech částí maturitní práce bude veden protokol, ve kterém se uvedou jednotlivé části hodnocení. Klasifikace maturitní zkoušky bude součástí maturitního vysvědčení.
- pokud maturitní práci žák neodevzdá v daném termínu, práce nesplňuje potřebná kritéria, její úroveň neodpovídá požadavkům nebo se jedná o prokázaný plagiát, bude maturitní práce hodnocena klasifikačním stupněm 5 – nedostatečně.
Obsah
Co je maturitní práce
Volba tématu
Zpracování maturitní práce
Doporučený postup
Členění a formální úprava práce
Úprava textu
Příprava a průběh obhajoby
Klasifikace maturitních prací
Klasifikace obhajoby maturitní práce
Dokumenty pro žáky školy
- Žádost o uvolnění žáka z výuky
- Žádost o přerušení studia
- Přebírání odpovědnosti při samostatném odchodu žáka z akce školy
Rozpisy studia (zkrácené verze)
Výroční zpráva
- Výroční zpráva Futurum s.r.o. 2021-22
- Výroční zpráva Futurum s.r.o. 2020-21
- Výroční zpráva Futurum s.r.o. 2019-20
- Výroční zpráva Futurum s.r.o. 2018-19
- Výroční zpráva Futurum s.r.o. 2017-18
- Výroční zpráva Futurum s.r.o. 2016-17
Různé
- Etický kodex žáka školy
- Etický kodex učitele školy
- Organizační schéma platné od 1.9.2022
- Informace školní jídelny
Pedagogická praxe
Významné školní směrnice
- Hodnotící řád
- Školní řád
- Vydávání opisů a stejnopisů vysvědčení
- Směrnice praxe
- Směrnice k ochraně autorských práv
- Směrnice k řešení šikany ve škole
- Přijímání do prvního ročníku vzdělávání ve střední škole
- Přihláška na střední školu
- Organizace školního roku
Závěrečná zpráva ČŠI 2023
Užitečné rady, návody
Rozvrhy vyučovacích hodin dálkového studia pro školní rok 2022/2023
1. pololetí 2023/2024
cyklus 1 | cyklus 2 | cyklus 3 | cyklus 4 | cyklus 5 | cyklus 6 | |
Týden A | 5. 9. | 3. 10. | 31. 10. | 21. 11. | 12. 12. | 20. 1. (SO) |
Týden B | 12. 9. | 10. 10. | 7. 11. | 25. 11. (SO) | 19. 12. | 23. 1. |
Týden C | 19. 9. | 17. 10. | 11. 11. (SO) | 28.11. | 9. 1. | 30. 1. |
Týden D | 26. 9. | 24. 10. | 14. 11. | 5. 12. | 16. 1. |
2. pololetí 2023/2024 – bude upřesněno
cyklus 1 | cyklus 2 | cyklus 3 | cyklus 4 | cyklus 5 | cyklus 6 | |
Týden A | ||||||
Týden B | ||||||
Týden C |
| |||||
Týden D |
Užitečné odkazy:
uŽITEČNÉ ODKAZY
dokumenty & informace
Na této webové stránce používáme soubory cookies a podobné technologie (společně též „cookies“). Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Více informacíV případě, že chcete naši webovou stránku užívat pouze s nezbytnými technickými cookies, klikněte níže na tlačítko „Pouze nezbytné cookies“.Pokud souhlasíte s použitím všech cookies (technických, analytických i reklamních), klikněte níže na tlačítko „Souhlasím se vším“. Jestliže chcete přijmout, respektive odmítnout, pouze některé cookies dle kategorií, klikněte níže na tlačítko „Podrobné nastavení“. Provedené nastavení cookies můžete kdykoliv změnit.
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek, proto je není možné vypnout. Váš prohlížeč můžete nastavit tak, aby tyto soubory cookies blokoval. Upozorňujeme vás, že v takovém případě některé části webových stránek nebudou fungovat.
Podrobné informace o jednotlivých cookies a jejich účelu jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Služba | Zpracovatel | Označení cookies | |
---|---|---|---|
Dynamic Cookies Bar | dcb_dsv, dcb_config | Aktivní | |
Google reCaptcha | Google LLC - 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States | _GRECAPTCHA | Aktivní |
Google Tag Manager | Google LLC - 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States | cookiePreferences | Aktivní |
Tyto soubory cookies umožňují zobrazovat reklamu na základě Vašich preferencí. Využíváme je zejména proto, abychom vytvořili profil vašich zájmů a mohli se vám zobrazovat relevantní reklamy. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Podrobné informace o jednotlivých cookies a jejich účelu jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Služba | Zpracovatel | Označení cookies | |
---|---|---|---|
Meta pixel | Meta Platforms, Inc. - Hacker Way, Menlo Park, California, United States | _fbp, tr, s, fr, oo, js_ver, rc, campaign_click_url | Neaktivní Aktivní |
Co si o futuru myslí naši absolventi
Střední škola mu poskytla spoustu zážitků a momentů, na které doposud s úsměvem vzpomíná a za nic by je neměnil. V paměti má nejvíce utkvělé vzpomínky na předmět dramatické výchovy a na veškeré výstupy s ní spojené, které mu otevřely cestu v překonávání sebe sama a boji s nervozitou. Způsob výuky a sympatické prostředí na škole mu otevřelo oči, co se vzdělávání týká.
Shledává velký smysl v oboru pedagogiky a jejímu vlivu na jedince.
Již od mala věděla, že se chce v budoucnu věnovat práci s dětmi. Na svá studentská léta na FUTURU vzpomíná s láskou. Nejvíce na sportovní kurzy a na čas strávený se svými spolužáky, se kterými se schází dodnes. Aktivně vypomáhá s propagací školy a na adaptačních kurzech, tudíž ji občas můžete potkat na chodbách naší školy.
Studuje Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, výtvarnou výchovu a pedagogiku. Po dokončení studia by chtěla být učitelkou na střední škole.